علت سفت باز شدن درب یخچال

رپورتاژ آگهی

یخچال فریزر جزو پر استفاده ترین لوازم و همین طور ضروری ترین آن ها در هر خانه ای می باشند. توجه داشته باشید که سفت باز شدن درب یخچال فریزر، می تواند یکی از مشکلاتی باشد که دیر یا زود گریبان گیر شما خواهد شد و شما از این مسئله آزرده خاطر می شوید. از این رو آی پی امداد در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا یک به یک دلایل سفت باز شدن درب یخچال را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن ها را عیب یابی و تعمیر نمایید.

اگر میخواهید بدانید که چرا درب یخچال فریزر سخت باز میشود به خواندن ادامه دهید.

فهرست

  • سفت باز شدن درب یخچال فریزر به علت چسبندگی لاستیک
  • سفت باز شدن درب یخچال ساید بای ساید به دلیل ایجاد خلاء
  • سفت باز شدن درب یخچال به علت حذف لوله های دور درب
  • سفت باز شدن درب یخچال فریزر به دلیل تراز نبودن
  • سفت باز شدن درب یخچال ساید بای ساید به علت خرابی استوپر
  • سفت باز شدن درب یخچال به دلیل شکستگی و خرابی لولای درب
  • بررسی علت سفت باز شدن درب یخچال

 

سفت باز شدن درب یخچال فریزر به علت چسبندگی لاستیک

لاستیک دور درب یخچال فریزر ار اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که این بخش از ساختار یخچال مانع از ورود هوا به کابین دستگاه خواهد شد. امکان دارد که استفاده مداوم از یخچال فریزر و عدم توجه به نظافت آن به مرور باعث شود تا لایه هایی از ذرات مواد غذایی بر روی لاستیک انباشته ششده و به درب یخچال بچسبد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که حتما با استفاده از یک دستمال و آب گرم و مواد شوینده، آن را به خوبی تمیز کنید تا سفت باز شدن درب یخچال فریزر شما بر طرف شود. توجه نمایید که باید حتما هر 6 ماه یک بار اقدامات لازم را در جهت تعویض لاستیک درب یخچال فریزر انجام دهید. اگر میخواهید بدانید که چرا لاستیک درب یخچال خشک میشود حتما به مطاله این مقاله در آی پی امداد بپردازید.

سفت باز شدن درب یخچال ساید بای ساید به دلیل ایجاد خلاء

امکان دارد یکی از دلایل سفت باز شدن درب یخچال ساید بای ساید، ایجاد خلاء باشد. چرا که پس از هر بار باز نمودن درب یخچال و فریزر، هوای سرد به بیرون رفته و هوای گرم جایگزین آن می شود. هیمن امر می تواند در داخل کابین خلاء ایجاد نموده و اگر تصمیم داشته باشید که مجدد درب آن را باز کنید، سفت باز شود. بهتر است برای برطرف نمودن این علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر، مدتی را صبر کنید تا هوای گرم ورود پیدا کرده خنک شود.

سفت باز شدن درب یخچال به علت حذف لوله های دور درب

یکی دیگر از دلایل سفت باز شدن درب یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید، حدف لوله های دور درب در زمان شارژ مجدد گاز دستگاه می باشد. توجه داشته باشید که با حف این لوله های به مرور لاستیک دور درب یخچال فریزر نرمی و انعطاف خود را از دست می دهند. شما برای رفع نمودن این علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر می تواند آن را باز کنید و در داخل آب گرم قرار دهید. سپس مجدد آن را در جای خود نصب نمایید. در صورتی که این مشکل بر طرف نشد باید اقدام به تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر نمایید.

سفت باز شدن درب یخچال فریزر به دلیل تراز نبودن

تراز نبودن یکی دیگر از علت های سفت باز شدن درب یخچال می باشد. توجه داشته باشید که باید حتما یخچال فریزرر در جای خود به صورت ایستا و صاف قرار گرفته باشد. در غیر این صورت شما با سفت باز شدن درب یخچال فریزر مواجه خواهید شد.

سفت باز شدن درب یخچال ساید بای ساید به علت خرابی استوپر

استوپر یکی از بخش های خیاتی و حائز اهمیت در ساختار یخچال فریزر می باشد. این بخش از یخچال دز قسمت انتهایی و پایین درب قرار گرفته است. وظیفه اصلی این قطعه در ساختار یخچال، کشیدن درب به داخل در زمان بسته شدن می باشد. در صورتی که استوپر دچار آسیب شود، شما با سفت باز شدن درب یخچال مواجه خواهید شد. شما در این زمینه می توانید از تکنسین های نمایندگی تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

سفت باز شدن درب یخچال به دلیل شکستگی و خرابی لولای درب

در صورتی که یخچال فریزر در جای صحیح و مناسب قرار نگرفته باشند، باعث می شود که به مرور زمان درب یخچال فریزر با افتادگی مواجه شود و لولای آن آسیب ببیند. از این رو باید برای بر طرف نمودن علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر، لولای آن را تعویض نمایید. به شما توصیه می کنیم که برای عیب یابی تخصصی این مسئله از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

بررسی علت سفت باز شدن درب یخچال

سفت باز شدن درب یخچال فریزر می تواند به دلایل مختلفی باشد که در این مطلب یک به یک آن ها را بررسی و برای هر کدام راهکاری را ارائه دادیم. توجه داشته باشید که اگر مشکل سفت باز شدن درب یخچال ساید بای ساید شما بر طرف نشد، باید از یک تکنسین برای عیب یابی یخچال و تعمیر آن کمک بگیرید. به شما پیشنهاد می دهیم که برای برطرف نمودن علت سفت باز شدن درب یخچال، با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر در تماس باشید.

سخت یا محکم باز شدن درب یخچال چه آسیبی به دستگاه میزند؟

توجه داشته باشید که با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که سخت یا محکم باز شدن درب یخچال میتواند به لاستیک آسیب بزند و خرابی لاستیک باعث برفک زدن در یخچال های قدیمی میشود و همچنین در فرایند برودت دستگاه تداخل ایجاد میکند که بهتر با مواجه این مشکل سریعا اقدام به عیب یابی و تعمیر نمایید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)
  • دیدگاه‌ها

    0 دیدگاه

  • نقد و بررسی‌ها

    0 نقد و بررسی

۱۵۰

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد!

نمایش دیدگاه های بیشتر

نکات مهم برای ارسال نقد و بررسی

  • نقد و بررسی حتما باید بیشتر از ۱۵۰ کلمه باشد.
  • نقد و بررسی شما فقط بعد از تایید مدیر نمایش داده می‌شود.

۱۵۰

نقد و بررسی ثبت نشده است.

نمایش نقد و بررسی های بیشتر