نقد و بررسی انیمیشن vivo

رپورتاژ آگهی

یکی از جدید ترین انیمیشن های سال 2021 که به تازگی در نتفلیکس نیز پخش شده است، انیمیشن درام و موزیکال ویوو یا Vivo می باشد. این انیمیشن شخصیت های جذاب و دوست داشتنی دارد که ماجراجویی هایشان این فیلم را دیدنی کرده است. انیمیشن Vivo به کارگردانی کرک دمیکو و براندون جی فوردس است. استقبال بی نظیر مخاطبان از انیمیشن های موزیکال Coco و Soul موجب شد که سازندگان انیمیشن آثار شان را به سمت انیمیشن های موزیکال سوق دهند.

نقد و بررسی انیمیشن vivo

این انیمیشن نه تنها برای کودکان بلکه برای جوانان و بزرگسالان نیز سرگرم کننده است. شخصیت دوست داشتنی این انیمیشن که یک کینکاجو یا همان خرس عسلی می باشد، موجب جذابیت بیشتر این انیمیشن شده است. این کینکاجو داستان، ویوو نام دارد که فیلم را از زبان خود به خوبی روایت کرده و مضمون های مختلفی را در آن بیان می کند. این مضمون ها اشاره مستقیمی به شجاعت، گذشت و چیز هایی که می تواند کودکان را تحت تاثیر قرار دهد، دارد. بیان این مضامین در قالب یک انیمیشن موزیکال موجب می شود که بهتر در ذهن ناخودآگاه کودکان جای گیرد.

خلاصه انیمیشن ویوو

انیمیشن Vivo در حقیقت داستان کینکاجو و صاحب پیرش است که قصد دارند از هاوانا به میامی سفر کنند. البته این خرس داستان از کودکی با صاحب خود به نام آندرس زندگی کرده است و او را همانند پدر دوست دارد. این دو با گاری چرخداری که دارند هر روز به نقاط مختلف شهر می رفتند و برای مردم موسیقی های مختلفی را اجرا می کردند.

آندرس در حقیقت خواننده دوره گردی بود که تمام عمر خود را صرف موسیقی کرده بود. او با کینکاجو خود در تمامی نقاط شهر هاوانا موسیقی زنده اجرا می کرد. در حقیقت در سکانس های اول انیمیشن ویو، سازندگان آن به نحوه آشنایی آندرس و کینکاجو (ویوو) پرداخته اند؛ اما در ادامه اتفاقات گوناگونی برای این دو شخصییت داستان می افتد. آندرس نامه ای از دوست قدیمی خود دریافت می کند که او را برای اجرای موسیقی به میامی دعوت کرده است. آندرس برای دیدار دوست قدیمی خود مارتا ساندوال می خواهد به میامی برود؛ اما موفق نمی شود.

به همین خاطر ویوو تصمیم می گیرد که به این سفر پر خطر و مهیج برود. در این سفر اتفاقات گوناگونی برای ویوو رخ می دهد و او دوستان بسیار زیادی پیدا می کند. سازندگان این انیمیشن با قرار دادن آهنگ های گوناگون در مابین فیلم موجب زیباتر شدن آن شده اند.

بررسی انیمیشن Vivo

سازندگان این انیمیشن برای اینکه بتوانند شخصیت مارتا و ارتباط آن با آندرس را برای بینندگان به نمایش بگذارند از ساختار خطی استفاده کرده اند. در دو نقطه از فیلم شما به گذشته باز می گردید تا به طور کامل ارتباط میان شخصیت های داستان را متوجه شوید. انتخاب ساختار خطی بسیار هوشمندانه بود؛ چرا که توانست به آسانی مخاطب را متوجه داستان نماید. سازندگان کارتون vivo می دانند که حتی اگر 120 سال هم از تاریخ سینما بگذرد باز هم مردم به ساختار خطی علاقه بیشتری دارند و از نوآوری هایی که در انیمیشن ها مشاهده می کنند، استقبال خواهند کرد.

سازندگان انیمیشن تماشایی ویوو با فلش بک هایی که در این انیمیشن به کار برده اند توانسته اند بر جذابیت آن بیفزایند. در صورتی که آندرس پس از دریافت دعوت نامه از دوست و عشق قدیمی اش، می توانست بدون هیچ دردسری به وی برسد و انیمیشن هیچ فراز و نشیبی نداشته باشد؛ اما نویسندگان داستان با قرار دادن شخصیتی به نام ویوو، داستان را مهیج و تماشایی کردند. مخالفت های کینکاجو این داستان برای سفر آندرس به میامی و اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، این انیمیشن را در نظر مخاطبان بسیار تماشایی کرد.

ویوو در این انیمیشن همانند کودکی است که دنیا را تنها محدود به همان جا می بیند، بدین صورت که شهر کوچکش را با اجرای موزیک در آن، تمام دنیایش می داند. به همین خاطر در همان ابتدای داستان مخالفت ویوو را با سفر به میامی مشاهده خواهید کرد.

نقد انیمیشن ویوو

نقد انیمیشن ویوو

منتقدان زیادی کارتون ویوو را نقد کرده اند مانند راجر مور، پیتر دبروج، مایا فیلیپس و … که در ادامه به بررسی نظرات آنها می پردازیم.

راجر مور در مووی نیشن اعتقاد داشت که انیمیشن ویوو صحنه های زیبا و جذابی را داراست و آهنگ ها و موسیقی های جذابی را به نمایش گذاشته است. علاوه بر این، ویوو که کینکاجو بازیگوش و شلوغی است در میان نت های موسیقی شناور شده است.

مایا فیلیپس در نیویورک تایمز نیز معتقد بود که انیمیشن تماشایی و زیبای ویوو در آغاز بسیار هیجان انگیز و پر شور بود؛ اما در ادامه داستان درگیر کلیشه هایی عجیب و مهیج می شود.

پیتر دبروج در ورایتی نیز معتقد بود که انیمیشن ویوو لحظات بسیار لذت بخش و هیجان انگیزی را برای مخاطبین خود رقم زده است. وجود ترانه های شاد و مهیج در این انیمیشن و سکانس های کمدی اکشن دقیقا چیزی است که مخاطب از یک انیمیشن انتظار دارد. علاوه بر آن دوستی میان آندرس و ویوو یکی از نقاط قوت این فیلم به شمار می آید. وجود جلوه های کامپیوتری در انیمیشن ویوو بسیار عالی عمل کرده و توانسته اند در هر سکانس قاب های زیبا و رنگارنگی را برای کودکان به نمایش گذارند.

لین منوئل یکی دیگر از افرادی است که در دنیای سینمای موزیکال نقش مهمی دارد. این فرد در انیمیشن ویوو 11 ترانه را نوشته است و علاوه بر آن صداپیشگی ویوو را نیز انجام داده است. کینکاجو داستان ما اهل جنگل های بارانی است که توسط فردی به نام آندرس بزرگ شده است و همانند شریک موسیقیایی او می باشد. به طور کلی، می توان گفت که یکی از نقاط قوت کارتون ویوو، موسیقی ها و آهنگ های زیبایی است که در دل داستان قرار گرفته است. در برخی از قسمت های فیلم شاید مخاطب حس کند که فیلم حالتی شعار گونه به خود گرفته است و می خواهد بگوید که برخی از مواقع باید بی خیال همه چیز در دنیا شد و تنها از زندگی لذت برد.

عوامل و بازیگران انیمیشن Vivo

بازیگران این انیمیشن عبارت اند از:

  • برایان تایری هنری
  • گلوریا استفان
  • خوان دو مارکوس گنزالس
  • لین منوئل میراندا
  • مایکل روکر
  • نیکول بایر
  • پالوما مورالس
  • ینارالی سیمو
  • اولیویا تروجیلو
  • کیتی لوز

این انیمیشن زیبا تولید کشور ایالات متحده و کانادا بوده است که به کارگردانی ویل فین، کرک دو میکو و برندان جفرودز است. نویسندگان این اثر کرک دو میکو و لین منوئل میراندا می باشند.

‫5/5 ‫(1 نظر)
  • دیدگاه‌ها

    0 دیدگاه

  • نقد و بررسی‌ها

    0 نقد و بررسی

۱۵۰

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد!

نمایش دیدگاه های بیشتر

نکات مهم برای ارسال نقد و بررسی

  • نقد و بررسی حتما باید بیشتر از ۱۵۰ کلمه باشد.
  • نقد و بررسی شما فقط بعد از تایید مدیر نمایش داده می‌شود.

۱۵۰

نقد و بررسی ثبت نشده است.

نمایش نقد و بررسی های بیشتر