دانلود مجموعه داستان های شرلوک هولمز ، جلد دوم (برق نقره ای )

سریال

دانلود مجموعه داستان های شرلوک هولمز ، جلد دوم (برق نقره ای )

شرلوک هولمز ، کارآگاه خصوصی یکی از معروفترین شخصیت های داستانهای جنایی است که توسط سر آرتور کانن دویل ساخته و پرداخته شده است. این کارآگاه را میتوان دوست داشتنی ترین کارآگاه تاریخ ادبیات جهان دانست البته که نباید از شخصیت هایی مثل پوآرو ، خانم مارپل و…. غافل شد.البته می توان یکی از دلایلی که باعث شده شرلوک هولمز آنقدر بین رمان و داستان خوان ها مشهور و دوست داشتنی شود را شخصیت پردازی بسیار عالی او از جانب سر آرتور کانن دویل دانست. این نویسنده انگلیسی تقریبا به تمام ابعاد شخصیتی شرلوک در داستان هایش پرداخته و اشاره کرده است. هچنین نباید از یار غار شرلوک هولمز و دوست دانای او یعنی دکتر جان واتسون غافل شد که همواره به او در مشکلاتش کمک می کند. آنتاگونیست اصلی داستان های شرلوک هولمز را می توان پروفسور جیمز موریارتی دانست که دشمنی دیرینه ای با شرلوک دارد.

خلاصه داستان کتاب برق نقره ای و پنج داستان دیگر:

این کتاب دومین جلد از مجموعه داستان های شرلوک هولمز  است که در خود 6 داستان دارد: 7-انگشت شست مهندس 8- اشراف زاده مجرد 9-نیم تاج یاقوت 10- آلش های سرخ 11-برق نقره ای 12-ماجرای کشتی (گلوریا اسکات )

اطلاعات نویسنده:

سِر آرتور ایگناتیوس کانن دویل (به انگلیسی: Sir Arthur Ignatius Conan Doyle)، (زاده ۲۲ مهٔ ۱۸۵۹ – درگذشته ۷ ژوئیهٔ ۱۹۳۰)، نویسنده و پزشک اسکاتلندی الاصل بود. او تمام شهرت خود را مدیون خلق کارآگاهی به نام شرلوک هولمز است.  پدر وی چارلز دویل فرزند جان دویل و برادر ریچارد دویل بود.  او مثل پدر و برادرش به کار نقاشی مشغول بود. البته عدم موفقیت وی در این رشته سبب شد تا او شدیدا به مشروبات الکلی معتاد شود و در نهایت در روزهای پایانی عمرش به علت مبتلا شدن به بیماری صرع به آسایشگاه متنقل شود.

کانن دویل آثار زیادی دارد و بسیار از قلمش استفاده می کرد. او علاوه بر کتاب‌های شرلوک هولمز، تعداد قابل توجهی رمان تاریخی، کتاب تاریخ، از جمله کتاب مفصلی درباره بوئرهای آفریقای جنوبی و نیز کتابی درباره احضار ارواح (که در اواخر عمر، سخت بدان معتقد شده بود) نوشته‌است.پس از درگذشت سرآرتور کانن دویل نویسنده های بسیار زیادی با یک کپی کردن نسبی داستان های او را در همین قالب ادامه دادند. تا کنون دو کتاب از یکی از این نویسنده ها که اتفاقا معروفترین شان هم هست منتشر شده (لورن دی استیلمن): با نام‌های دکتر جکیل و آقای هولمز و شرلوک هولمز علیه دراکولا که توسط نشر قطره به زبان فارسی ترجمه شده است.

اطلاعات فیلم و سریال ساخته شده از روی کتاب های شرلوک هولمز :

سریال تلویزیونی شرلوک که از شبکه BBC پخش میشود ، اقتباسی مدرن است از داستانهای سر آرتور کانن دویل. در واقع شرلوک همان شرلوک است اما با خصوصیات امروزی. این سریال که فصل چهارمش هم همین یک سال پیش به نمایش در امد در قسمت اول از فصل دومش به داستان رسوایی در بوهم می پردازد. اما برای اینکه داستان سریال یک کپی از روی داستان اصلی نباشد ، تغییرات بسیاری در آن صورت گرفته و حتی نام این قسمت به رسوایی در بلگراویا تغییر یافته است.

این اثر توسط استیون موفات و مارک گیتیس نوشته شده است که در آن بندیکت کامبربچ نقش شرلوک را به نمایش می گذارد و مارتین فریمن نقش دستیار وفادار او جان واتسون را. طی سال  ۲۰۱۰  تا ۲۰۱۷، چهار فصل از سریال تولید و پخش شده‌است. هر چهار فصل شرلوک دارای سه اپیزود نود دقیقه‌ای است. همچنین اپیزود ویژه کریسمس سریال نیز در تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۶ به روی آنتن رفت. همچنین 2 فیلم سینمایی هم با بازی رابرت داونی جونیور و جود لاو در نقش شرلوک و دستیارش جان واتسون ساخته شده است.

اطلاعات کتاب برق نقره ای:

نام کامل کتاب:برق نقره ای و 5 داستان دیگر

نویسنده: سر آرتور کانن دویل

مترجم:  دکتر کریم امامی

تعداد صفحات: تقریبا 250 صفحه

انتشارات: نشر طرح نو

تیراژ: 2250 نسخه

سال چاپ: 1388

موضوع: رمان و داستان

 

‫3/5 ‏‫(2 نظر)‬
باکس دانلود

دانلود مجموعه داستان های شرلوک هولمز ، جلد دوم (برق نقره ای )

هزینه اینترنت ترافیک داخلی

www.par30dl.com

حجم 2 MB
فرمت فایل PDF
  • دیدگاه‌ها

    0 دیدگاه

  • نقد و بررسی‌ها

    0 نقد و بررسی

۱۵۰

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد!

نمایش دیدگاه های بیشتر

نکات مهم برای ارسال نقد و بررسی

  • نقد و بررسی حتما باید بیشتر از ۱۵۰ کلمه باشد.
  • نقد و بررسی شما فقط بعد از تایید مدیر نمایش داده می‌شود.

۱۵۰

نقد و بررسی ثبت نشده است.

نمایش نقد و بررسی های بیشتر